آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خوارزمی تجهیزات موجود در آزمایشگاه مرکزی کرج

 | تاریخ ارسال: 1401/8/24 | 
 
برای مشاهده اطلاعات هر دستگاه بر روی عنوان دستگاه مورد نظر کلیک نمایید.
 
Micro CT Scan

 

دستگاه میکروسی‌تی یا Micro-Computed Tomography یک دستگاه تصویربرداری سه بعدی با استفاده از پرتوی ایکس است. این دستگاه همان روش تصویربرداری سی­تی ­اسکن بیمارستانی با اندک تفاوت‌ در هندسه و طراحی است که سبب بهتر شدن دقت تصویربرداری و رزولوشن نسبت به سی‌تی بالینی می‌شود و بنابراین مناسب برای بررسی ساختارهای بسیار ریز است.  در این تکنیک، تصاویر دو بعدی در زوایای مختلف یا به اصطلاح پروجکشن‌ها از جسم تهیه و سپس با روش‌های پردازش ریاضی و کامپیوتری به تصاویر مقطعی (اسلایس‌ها) و در نهایت تصاویر سه بعدی تبدیل می‌شوند. تصاویر دو بعدی می‌توانند در حالی که تیوب و آشکارساز ثابت هستند و جسم در حال چرخش است گرفته شوند و یا حالتی که تیوب پرتوی ایکس و آشکارساز به دور جسمی که در مرکز دوران این دو ثابت است دوران می‌کند. حالت اول مشابه با عملکرد دستگاه میکرو سی‌تی LOTUS-NDT مناسب برای تصویربرداری از نمونه‌های غیر زنده و حالت دوم مشابه عملکرد LOTUS-inVivo برای تصویربرداری از نمونه‌های زنده می‌باشد. در این روش تصاویر با ابعاد پیکسلی به کوچکی ۱ میکرومتر هم تولید می‌شود. تصاویر حاصل می‌توانند برای ساخت مدل سه بعدی از جسم و بسیاری از آنالیزها از جمله محاسبه‌ی تخلخل اجسام متخلخل، توزیع سایز حفرات، تفکیک مواد، تعیین مورفولوژی، بررسی خواص مکانیکی و ... به کار روند. این تصویربرداری در حوزه‌ی وسیعی از علوم و صنایع کاربرد دارد؛ دندانپزشکی، مطالعات پیش بالینی، آناتومی، حشره شناسی، زیست‌شناسی، حشره شناسی، مهندسی کشاورزی و صنایع غذایی، مهندسی نفت، مهندسی عمران، مهندسی مواد، مهندسی بافت، مهندسی شیمی، مهندسی الکترونیک، باستان شناسی، فسیل شناسی و ... ازجمله آن هستند.
دستگاه میکرو سی تی اسکن آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خوارزمی در حال دریافت مجازهای شروع به کار است.

وضعیت دستگاه: در حال اخذ مجوزهای لازم از سازمان انرژی اتمی

توضیحات دسته ی

آزمون
قیمت

(ریال)
شرح

خدمت
آماده سازی سطح ۱: شامل آماده سازی

و تهیه میکروپلاگ از مغزه برای اسکن میکروسیتی
آماده سازی ۲,۲۰۰,۰۰۰
اسکن ۱ : تصویربرداری (اسکن) سه بعدی از نمونه هایصنعتی

و غیر زیستی با دستگاه تصویربرداری میکرو سی تی LOTUS-NDT
اسکن ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تعرفه برای هر یک ساعت اسکن می‌باشد.
اسکن ۲ : تصویربرداری (اسکن) سه بعدی از نمونه های

زیستی و پزشکی با دستگاه تصویربرداری میکرو سی تی LOTUS-NDT
اسکن ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تعرفه برای هر یک ساعت اسکن می‌باشد.
نگهداری ۱: نگهداری تصاویر و آنالیزهای خروجی

میکروسیتی در سامانه ابری (حداقل ۳ ماه)
نگهداری هر ۳ GB.Month
۲,۰۰۰,۰۰۰
نگهداری ۲: نگهداری داده های خام

میکروسیتی در سامانه ابری (حداقل ۶ ماه)
نگهداری  هر۶  GB.Month
۱,۰۰۰,۰۰۰
 ارتباط با کارشناس


     

ELIZA Reader 

 
دستگاه خوانشگر میـکروپلیت که خوانشگر الایزا، ELISA، نیـز نامیـده می‌شود، یک اسپکتروفتومتر اختصاصی است که برای خواندن نتایج آزمایش الایزا طراحی شده است. این روش در ایمونولـوژی و سرولـوژی کاربرد مستقیم دارد. از کاربردهای دیگر این دستگاه، تأیید حضور آنتی‌بادی یا آنتی‌ژن عامل عفونی در یک موجود زنده و همچنین آنتی‌بادی‌های حاصل از واکسیناسیون یا اتوآنتی‌بادی‌ها در بیماری‌هایی مثل روماتیسم است.
وضعیت دستگاه: فعال
هزینه به ازای یک نمونه:
هزینه برای دانشجویان
دانشگاه خوارزمی
هزینه برای دانشجویان
سایر مراکز
هزینه برای سایر مراکز
۴۰۰,۰۰۰(ریال) ۵۰۰,۰۰۰(ریال) ۵۵۰,۰۰۰(ریال)

 

فرم درخواست آنالیز

ارتباط با کارشناس
 


Freeze-dryer

 
خشک کن انجمادی، فریزدرایر یا Freeze dryer یک دستگاه برای خشک کردن نمونه های حساس به دما است. در حقیقت در خشک کن انجمادی، آب یا حلال نمونه از طریق کاهش فشار پس از انجماد، تصعید شده و از آن خارج می شود. دستگاه فریزدرایر یک روش آماده سازی نمونه نیز می باشد که معمولا برای نگه داری ماده ای که ممکن است فاسد شود و یا جابه جایی آن دشوار باشد از این فرآیند استفاده می گردد. در دستگاه خشک کن انجمادی تمامی مراحل بدون اعمال هیچ گونه حرارتی به نمونه صورت گرفته و شکل و خواص نمونه ثابت باقی می ماند. این دستگاه در صنایع غذایی و دارویی و ساخت داربست های سلولی به خصوص کاربرد گسترده ای دارد.
این دستگاه برای خشک کردن نمونه‌های زیستی و یا خشک کردن موادی که نسبت به حرارت و یا شرایط محیطی حساس هستند و همچنین در صنایع غذایی و دارویی و ساخت داربست های سلولی کاربرد گسترده ای دارد.
 

هزینه های انجام آزمون توسط کارشناس تعیین می‌شود.

سرکار خانم کلثوم احمدی کارشناس آزمایشگاه مرکزی
ارتباط با کارشناس
 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 3651 بار   |   دفعات چاپ: 105 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر