آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خوارزمی آزمایشگاه مرکزی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

 | تاریخ ارسال: 1401/10/5 | 
 
برای مشاهده اطلاعات هر دستگاه بر روی عنوان دستگاه مورد نظر کلیک نمایید.
 
Motion Analyzer 
تجزیه و تحلیل حرکات ابزاری در حیطه پزشکی ورزشی است که اهداف بالینی و پژوهشی مانند: افزایش عملکرد، پیشگیری از آسیب دیدگی، بازگشت به فعالیت را فراهم می‏کند. این اطلاعات برای پزشکان، درمانگران، مربیان جهت طراحی برنامه‏ های درمانی، تمرینی و پروتکل ‏های توانبخشی با ارزش می باشد. به همین منظور از ابزار هایی مثل دوربین های تحلیل حرکت استفاده می شود.  سیستم موشن آنالایزر کسترل از دوربین های دیجیتال Kestrel و نرم افزار Cortex تشکیل شده است.
وضعیت دستگاه : فعال است.
برای دریافت فرم  کلید کنید

 
     

Gas Analyzer  
 
این دستگاه به منظور اندازه گیری تبادل گاز های تنفسی تحت شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به وزن کم و پرتابل بودن این سیستم به راحتی توسط آزمودنی ها در محیط های مختلف مانند پیست های دو و میدانی، بر روی تردمیل و سالن های ورزشی قابل حمل و استفاده می باشد. این دستگاه به طور مستقیم غلظت گاز های o2 و CO2 هوای بازدمی و دمی، ضربان قلب، فشار هوا و دمای محیط را اندازه گیری می کند. همچنین برخی متغیر های فیزیولوژیکی دیگر مانند VO2Max و آستانه بی هوازی (AT) توسط این دستگاه قابل اندازه گیری می باشد مجموع این عوامل این امکان را به پژوهشگر می دهد تا ارزیابی کاملی از وضعیت قلبی تنفسی آزمودنی های خود کسب کنند. این دستگاه برای افراد بالای 14 سال می تواند مورد استفاده قرار گیرد . این دستگاه با ثبت لحظه به لحظه و نفس به نفس مقادیر CO2 و O2 آن ها را به صورت تله متری به کامپیوتر منتقل کرده و مقادیر آن ها را نشان می دهد. نهایتا این که این دستگاه قادر به محاسبه انرژی مصرفی ورزشکار طی فعالیت بدنی نیز می باشد.
 
هزینه به ازای هر تست مبلغ 1.650.000 هزار ریال می باشد

Monark Ergomedic ۸۹۴E (بی هوازی)  
 

دوچرخه کارسنج  E894 یک کارسنج دیجیتالی و کامپیوتری می باشد. هدف از طراحی این دستگاه ارزیابی آمادگی و آزمایش خستگی در تحقیقات و توان بخشی های ورزشی و پزشکی می باشد. سیستم کامپیوتری قرار داده شده در این دوچرخه امکان کنترل نیروی اعمال شده (WORK LOAD) را به پژوهشگر می دهد.
 این دستگاه مواری همچون ضربان قلب ، سرعت، توان، زمان تعداد پدال زدن ها در دقیقه، انر‍ی مصرف  شده بر حسب کیلو کالری یا ‍ژول و فاصله طی شده را ثبت کرده و در صحفه نمایش روبروی کاربر نشان می دهد. دستگاه قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارد. از این دوچرخه می توان هم برای برنامه های تمرینی ورزشکاران و هم برای اندازه گیری حداثر توان هوازی آزمودنی های دیگر استفاده کرد. پروتکل های Naughton، Astrand، YMCA و Bruse برای این دستگاه تعریف شده است و امکان تعیین حداکثر اکسیژن مصرفی در فعالیت های بیشینه و زیر بیشینه را فراهم می کنند. این دستگاه جهت اجرای آزمون های بی هوازی نیز کاربرد دارد و به سادگی می توان آزمون های بی هوازی مانند وینگیت را در آن ایجاد کرد.


مشخصات:
  1. قابلیت تنظیم زین به سمت بالا، جلو و عقب
  2. فرمان قابل تنظیم با اهرم رها سازی سریع
  3. وزن مجاز شخص: 125 کیلوگرم
  4. وزن دوچرخه بدون وزنه ها: 65 کیلوگرم
  5. وزن وزنه ها: 9/8 کیلوگرم
  6. ابعاد: 1120 * 530 *670 کیلوگرم
  7. ارتفاع فرمان:1130-890 میلی متر
                8.ارتفاع صندلی: 1120- 800 میلی متر

 
نوع خدمت هزینه انجام آنالیز
دوچرخه مونارک هوازی 1.500.000
دوچرخه مونارک بی هوازی 1.100.000

Monark Ergomedic ۹۳۹E(هوازی)  
 
دوچرخه مونارکMONARK 939 E

مونارک E 939 برای اجرای تست های ورزشی همراه با اتصال به دستگاه های ECG طراحی شده است. همچنین با استفاده از این دوچرخه متصل به کامپیوتر می توان تست های ماکسیمم و زیر ماکسیمم قلبی عروقی را اجرا و ظرفیت  VO2 را محاسبه کرد. دوچرخه مونارک  939E  می تواند برای  تمرین معمولی نیز استفاده شود.
مشخصات:
  1. وزن: 58 کیلوگرم
  2. صفحه بزرگ نمایشRPM
  3. چرخ برای نقل و انتقال راحت
  4. چهار چوب محکم،  ثابت  و ضد زنگ
  5. وزنه 4 کیلویی کالیبراسیون
  6. فرمان  قابل تنظیم
  7. زین قابل تنظیم
  8. قپان که راحت کالیبره می شود
  9. آدابتور(2*1.5v) و باتری USA(Part.no:9339-66)
  10. دمای نگهداری: 10- درجه تا 60+ درجه سانتی گراد
  11. دمای کار: 0 درجه تا 50+ درجه سانتی گراد

 
نوع خدمت هزینه انجام آنالیز
دوچرخه مونارک هوازی 1.500.000
دوچرخه مونارک بی هوازی 1.100.000

ابزار های انتروپومتری و اندازه گیری ناهنجاری های ساختاری بدن  
 
زاویه سنج دیجیتال جیبی Dual Digital Inclinometer ساخت شرکت Lafayette
این دستگاه وسیله ای برای اندازه گیری دامنه حرکتی و زاویه انحراف اندام ها می باشد. از اینکلاینومتر می توان جهت اندازه گیری subluxation و فلکشن و اکستنشن مهره ها نیز استفاده کرد. اندازه گیری زوایا را می توان بر اساس شیب به سطح زمین یا می توان نسبت به یک عضو به عنوان مرجع سنجید.


ست گونیامتر (Poterson Medical)
وسیله ای برای اندازه گیری انعطاف ایستا مفصل است. این ست شامل 6 گونیا در اندازه های مختلف و ساخت کشور چین است. که با توجه به اندازه مفصل مورد استفاده قرار می گیرد. دارای نقاله ای 180 تا 360  درجه هستند که به دو بازو متصل می باشند. وسیله ای ارزان، کوچک و قابل حمل است. بعد از آموزش برای استفاده نسبتا ساده است. در برابر زوایای شناخته شده به راحتی قابل تنظیم است.

گونیامتر پلاستیکی
از انواع گونیامترهای پلاستیکی برای اندازه گیری زوایای مفاصل و دیگر مقاصد پزشکی، ارتوپدی، توانبخشی وبازتوانی می توان استفاده نمود. این مدلهای گونیامتر(Plastic goniometers) از جنس پلاستیک شفاف ساخته شده و به همین دلیل به راحتی می توان به کمک آنها زوایای مفاصل و دامنه حرکتی مفاصل را اندازه گیری نمود.

گونیامتر پزشکی ساخت کشور انگلیس و شرکت MIE
گونیامتر پزشکی وسیله ساده ای برای اندازه گیری زوایای مفصل و دامنه حرکت و همچنین لوردوز و کایفوز است. در این وسیله به جای عقربه از یک نوع مایع استفاده شده که در برابر جاذبه زمین حساس است.

آنتوروپومتر کوچک
بیشترین استفاده از این وسیله شامل اندازه گیری مچ دست ، آرنج ، زانو، و عرض مچ پا هم چنین  توده عضلانی کوچک شبیه دو سر و ساق پا. می باشد، از آلومنیوم ساخته شده  و دارای دقت 0.5 میلیمتر است. و دامنه 0 تا 30 سانتی متر را اندازه می گیرد.

آنتوروپومتر بزرگ Lafayette
این وسیله با دقت 0.5 میلی متر در دامنه 0 تا 60 سانتی متر اندازه گیری می کند.و بیشترین استفاده این وسیله برای اندازه گیری عرض شانه، طول استخوان های بلند و عمق قفسه سینه است.


کالیپر (قطر سنج ) عمقی قفسه سینه
این وسیله آلومنیومی به طور دقیقی عمق قفسه سینه را به اینچ یا 
سانتی‌متر اندازه گیری میکند. بیشترین استفاده آن شامل اندازه گیری حداکثر انبساط از حالت استراحت با دم عمیق می باشد. دامنه  اندازه گیری این وسیله از 0 تا 24 اینچ یا از 0 تا 60 سانتی متر است. مدل:01140 از  کمپانی Lafayette.

گونیامتر بای پلن (شرکت SAMMONS PRESTON) Biplane Goniameter
این دستگاه وسیله ای برای اندازه گیری دورسی فلکشن و پلانتار فلکشن مچ پا است. صفحه پلت فرم کف پا به عنوان بازوی متحرک امکان کنترل یکپارچه پا و جلوگیری از چرخش های ناخواسته در هنگام اندازه گیری را برای آزمونگر ایجاد می کند.

زاویه سنج مفاصل (ساخت شرکت REEDCO RESEARCH آمریکا)، ARTHRODIAL PROTRACTOR
این دستگاه شما را قادر با اندازه گیری سریع و با دقت دامنه حرکتی در همه مفاصل بدن و چرخش گردن، فلکشن جانبی گردن و فلکشن قدامی – خلفی گردن می کند، مشخصات: اندازه گیری فلکشن و آبداکشن شانه تا 180 درجه، اندازه گیری فلکشن بازو تا 145 درجه، اندازه گیری فلکشن زانو تا 140 درجه، اندازه گیری فلکشن ران تا 125 درجه و آبداکشن ران تا 45 درجه، اندازه گیری چرخش گردن از چپ و راست تا 60 درجه، اندازه گیری خم شدگی جانبی گردن از چژ و راست تا 30 درجه، اندازه گیری خم شدگی قدامی- خلفی گردن در مجموع تا 110 درجه، انعطاف پذیری جانبی نخاعی از چپ و راست تا 40 درجه است.


تست استاندارد نشستن و رسیدن چوبی و فلزی Lafayette Adjustable Sit and Reach Flexibility Tester
حداکثر انعطاف قابل دستیابی پشت ( کمر) را بدون کشش غیر ضروری اندازه گیری می کند. با دوام و جابه جایی راحت از وی‍ژگی این وسیله است. تست نشستن و رسیدن دقت و اعتبار بالایی در اندازه گیری انعطاف کمر و بالا تنه دارد. صفحه بالایی دستگاه شامل دسته متحرک می باشد و از 2/1 اینچ تا 23 اینچ ( 59 سانتی متر علامت گزاری شده است. آزمودنی با پاهایی صاف در مقابل وسیله می نشیند و قسمت جلو دستگاه را تا حداکثر کشش لمس می کند.


 
با کارشناس دستگاه ها تماس حاصل شود

Biodex-Multi-Jont-Systems  
 
سیستم آیزوکنتیک بایودکس یک سیستم کاملا اصلاح شده برای تنوع وسیعی از وضعیت ها و تمرین ها می باشد و شامل یک صندلی با چرخش 360 درجه ای نشیمنگاهی باقابلیت تنظیم ارتفاع و با استحکام می باشد. از این دستگاه می توان برای اندازه گیری مقاومت آیزوکنتیک و توانبخشی در تمام محدوده حرکتی مفاصل استفاده کرد. این دستگاه به مفاصل آسیب نمی رساند و مقاومت را بر اساس تلاش فرد تنظیم می کند. آزمون آیزوکنتیک برای عضلات و مفاصل استاندارد هستند. این دستگاه قابلیت اندازه گیری انقباضات کانسنتریک و اسنتریک را برای تمرینات پلایومتریک با گشتاور 680 نیوتن متر برای انقباض کانسنتریک و 542 نیوتن متر برای انقباض اسنتریک دارد. دستگاه آیزوکنتیک بایودکس حرکات غیر فعال جهت توانبخشی را بصورت کاهش زاویه مفصل، افزایش دامنه حرکت و افزایش کشش انجام می دهد. سرعت انجام حرکات غیر فعال از 25/0 تا 300 درجه در ثانیه قابل تنظیم است. این دستگاه در مدهای آیزومتریک و آیزوتونیک نیز قابل استفاده می باشد.

مشخصات:
  1. دارای موتور تنظیم ارتفاع، جلو عقب و طرفی صندلی
  2. صفحه نمایش لمسی رنگی به همراه بلندگو
  3. قابلیت اتصال به کامپیوتر ( نرم افزار مورد استفاده ویندوز می باشد)
  4. دارای ضمائمی برای زانو، مچ پا، شانه، آرنج، مچ دست و لگن
نام دستگاه روش استفاده  هزینه آنالیز
دینامومتر ایزوکینتیک یک مفصل 1.100.00
دو مفصل 1.650.000
سه مفصل 2.200.000

 دستگاه تعادلی بایودکس  
 
دستگاهی است که بر روی مکانیزم عصبی-عضلانی حس عمقی تمرکز دارد، علاوه بر این بر ثبات پاسچرال یکطرفه و همچنین داینامیک مفصل نیز تاثیرگذار است. با استفاده از این وسیله منحصر به فرد، متخصصان می توانند به وسیله کمی کردن توانایی نگهداری ثبات پوسچرال داینامیک یکطرفه و دوطرفه، کنترل عصبی-عضالنی فرد را ارزیابی نمایند. از دیگر مزایای این دستگاه می توان به طرز کار ساده دستگاه اشاره کرد. همچنین از این دستگاه به منظور ارزیابی عصبی-عضالنی و تمرین درمانی استفاده می شود. این دستگاه یک دستگاه پیشرفته و چند منظوره است که نقص های عضالنی مشخص را در ورزشکاران بازسازی کرده و به منظور انجام عملیات توانبخشی هم کاربرد بسیاری دارد.
هزینه استفاده به ازای استفاده هر ساعت 1.650.000 ریال می باشد.

 تست پرش بوسکو Ergo Jump  
 
تست پرش بوسکو (Ergo Jump) برای اندازه گیری توان هوازی و بی هوازی اندام پایینی در شدت های زیر بیشینه طراحی شده است.
مشخصات فنی دستگاه: دارای صفحه سنسور، کنسول پردازشگر، میز کنسول، کابل رابط، قابلیت شبکه شدن، دقت اندازه گیری 1/0 وات. آنالیز به وسیله سنسورهای دیجیتال که در زیر صفحه قرار داده شده اند انجام می شود و نتایج به طور اتوماتیک در کنسول ذخیره می شود.
نحوه کار با دستگاه:
ابتدا جعبه کنترل را روشن کرده سپس با استفاده از دکمه های up یا down زمان تست را از 5 ثانیه تا 30 ثانیه انتخاب کرده و سپس از آزمودنی بخواهید بر روی صفحه سنسور قرار بگیرد. حالا دکمه استارت را زده و با بلند شدن صدای بوق تست شروع می شود. در این هنگام آزمودنی بایستی با تمام توان خود بر روی صفحه به صورت تواتری در زمان تعیین شده انجام شود به طوری که زمان تماس با زمین را به حداقل و زمان پرواز را به حداکثر برساند. پس از پایان تست میتوانید تعداد پرش و توان را بر روی صفحه نمایشگر مشاهده نمایید.
ابزار مورد نظر قابلیت استفاده در موارد زیر را دارد:
  • سنجش پرش به طرفین در ورزشکاران: می توان از ابزار فوق در فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی
  • برای سنجش امادگی جسمانی ورزشکاران استفاده نمود و تاثیر برنامه های تمرینی مختلف را بر پیشرفت پرش ورزشکاران بررسی نمود.
  • استفاده در استعدادیابی
  • استفاده برای سنجش در ازمون های امادگی جسمانی: از ابزار فوق می توان برای سنجش ازمون های
امادگی جسمانی افراد استفاده نمود.
 
هزینه به ازای هر تست 3.000.000 ریال می باشد

دستگاه فوت اسکن پا  
 
با اندازه‌گیری دقیق و سریع به صورت دینامیک و با رزولوشن بالا فشار کف پا و حرکات آن ثبت می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به آنالیز کلینیکی، ورزشی و پژوهشی اشاره نمود. قله فشار در حین برداشتن پا از سطح در نمای سه‌بعدی نمایش داده می‌شوند. امکان مقایسه‌ی اندازه‌گیری یک بیمار یا بین بیماران متعدد نیز در این نرم‌افزار فراهم شده است
هزینه استفاده برای هر تست 850.000 ریال می باشد.

دستگاه بادی کامپوزیشن jawon  
 
دستگاه آنالیز ترکیبات بدن X-CONTACT350 با سه فرکانس ۵، ۵۰ و ۲۵۰ کیلوهرتز قابلیت انجام اندازه‌گیری‌های جز به جز و تمام بدن را در راستای دست ‌وپا و تنه دارد. این دستگاه مجهز به روش چهار الکترود دوقطبی از طریق ۸ اتصال بوده همچنین مجهز به نرم‌افزار با کاربری آسان و صفحه LCD است. مجهز به پرینتر حرارتی، مجهز به راهنمای صوتی، دارای برگه‌های طراحی‌شده جهت ثبت نتایج و ترسیم نمودار، دستگاه مدرن باقابلیت اندازه‌گیری برای نواحی مختلف به‌صورت whole body و segmental صفحه‌نمایش LCD بزرگ،  نرم‌افزار پیشرفته کامپیوتری با کاربری آسان برای اندازه‌گیری و آرشیو داده‌ها ، قابلیت اتصال مستقیم به پرینتر دستگاه گلد استاندارد با واردکردن ۵ فاکتور جنسیت، سن، قد، وزن و امپدانس در محاسبات گزارش معیارهای استاندارد بدن و تیپ بدنی رنج اندازه‌گیری دستگاه: سن ۵ تا ۸۹ سال، وزن ۱۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم، قد ۱۰۰ تا ۲۰۰سانتی‌متر پارامترهای اندازه‌گیری دستگاه وزن، وزن استاندارد، وزن بدون چربی، وزن آب کل بدن، وزن آب داخل و خارج سلولی، شاخص توده بدنی BMI، وزن چربی بدن، درصد چربی بدن، نسبت دور کمر به دور باسن (W.H.R)، نسبت E.C.W/T.B.W، تعیین نوع بدن، گزارش جزءبه‌جزء چربی و عضله در راست و چپ و تنه، امپدانس هر قسمت از بدن، وزن سلولی بدن و…
هزینه به ازای هر تست 500.000 ریال می باشد.
فرم درخواست آنالیز

سیستم آنالیز حرکت BSN-IMU  
 
کاربرد :توانبخشی و بازتوانی، ارتوپدی ،  تربیت بدنی و علوم ورزشی، ساخت انیمیشن ساخت کشور ایران، شرکت بنیان صنعت نوین اندازه گیری پارامترهای کینماتیکی حرکت، نظیر سرعت و شتاب زاویه ای مفاصل و یا سرعت و شتاب خطی اندام های بدن در گرایش های مختلف نظیر توانبخشی، علوم ورزشی، ساخت انیمیشن و …. با محاسبه پارامترهای کینماتیکی می توانیم مسائل دینامیک معکوس را حل نمود و پارامترهای کینتیکی حرکت را محاسبه نمود.
هزینه به ازای هر نفر تست 2.750.000 ریال می باشد.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 3378 بار   |   دفعات چاپ: 77 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر